1. Yleistä
1.1 Nämä osto- ja toimitusehdot (”Ostoehdot”) koskevat tilauksia, jotka teet yksityishenkilönä (”Asiakas”) verkkosivustolla goldenmoose.fi tai siihen liittyvillä verkkosivustoilla, jotka ovat yhteydessä tuotemerkkiin Golden Moose, jonka omistaa Barshopen i Stockholm AB (organisaationumero 556855-7523).
1.2 Emme vastaa mahdollisista paino- tai kirjoitusvirheistä näissä ostoehdoissa tai muussa viestinnässä kaikissa kanavissamme.
1.3 Jos sinulla on kysyttävää yrityksestämme tai ehdoistamme, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
2. Sopimus ja tilaaminen
2.1 Voidaksesi tehdä ostoksia sinun on asiakkaana hyväksyttävä ostoehdot. Sopimus kaupasta on tehty, kun ostos on suoritettu kassalla. Pidätämme oikeuden hylätä tai mitätöidä tilauksen erikoistilanteissa, kuten teknisten ongelmien vuoksi tai jos tuote on myyty loppuun.
2.2 Alle 18-vuotiailla täytyy olla huoltajan suostumus tilauksen tekemiseen.
3. Hinnat ja maksaminen
3.1 Kaikki verkkosivuston hinnat näytetään paikallisessa valuutassa, ja niihin sisältyy 24 prosentin arvonlisävero (ALV).
3.2 Maksamiseen käytetään Klarna Checkoutia tai kassalla mahdollisesti tarjottavaa vaihtoehtoista maksutapaa. Klarnan ehdot ovat luettavissa täällä.
3.3 Tekemällä oston verkkosivustolla hyväksyt Barshopen i Stockholm AB:n ostoehdot.
4. Toimitus
4.1 Normaali toimitusaika on 1–3 työpäivää Ruotsiin ja 3–7 työpäivää muualle Eurooppaan. Kiireaikoina toimitusajat voivat olla pidempiä.
4.2 Toimitus on maksuton, ellei kassalla toisin ilmoiteta.
4.3 Toimituksiamme kuljettavat pääasiassa PostNord. Maantieteellisestä sijainnistasi riippuen tarjoamme toimitusta asiamiehelle tai kotiin. Näet sinulle tarjottavan toimitustavan kassalla.
4.4 Jos et nouda pakettia asiamieheltä tai jos kuljettaja ei pysty toimittamaan pakettia sinulle kotiinkuljetuksessa, paketti palautuu meille. Veloitamme siinä tapauksessa 20 € kattaaksemme meille aiheutuneet ylimääräiset kustannukset.
4.5 Jos olet tilannut tuotteen ja muutat mieltäsi sen jälkeen, kun olemme lähettäneet tilauksesi, tulee sinun palauttaa paketti alla olevien peruutusoikeuden ehtojen mukaisesti.
4.6 Jos asiakkaana kirjoitat väärin henkilötietoja/toimitusosoitteen/yhteystiedot kassalla ja tästä koituu kustannuksia Barshopen i Stockholm AB:lle, pidätämme oikeuden veloittaa sinulta maksun, joka kattaa meille koituneet ylimääräiset kustannukset.
4.7 Emme ota taloudellista vastuuta mahdollisista viivästyksistä, jotka johtuvat rahdinkuljettajasta tai siitä, että rahdinkuljettaja ohjaa paketteja toiselle kuin valitulle toimijalle esimerkiksi tilanpuutteen vuoksi.
5. Peruutusoikeus ja avokauppa
5.1 Tarjoamme aina 30 päivän avokaupan. Se tarkoittaa, että voit 30 päivän kuluessa paketin vastaanottamisesta lähettää tuotteen takaisin meille ja saada siitä rahat takaisin. Asiakkaana maksat palautuksen toimituskulut. Jos haluat hyödyntää avokauppaa, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
5.2 Peruutusoikeutta ja avokauppaa käytettäessä tuote pitää palauttaa meille käyttämättömänä alkuperäisessä pakkauksessaan ja alkuperäisessä päällyspakkauksessa ja/tai muussa sellaisessa päällyspakkauksessa, joka varmistaa palautettavan tuotteen vahingoittumattomuuden.
5.3 Jos palautettavaa tuotetta on käsitelty tavalla, joka meidän näkemyksemme mukaan ei ole välttämätön sen ominaisuuksien ja toiminnan toteamiseksi, vähennämme aiheutunutta arvonalennusta vastaavan summan. Sama pätee mahdollisiin kuljetuksessa syntyneisiin vaurioihin, jotka johtuvat siitä, että olet asiakkaana pakannut tuotteen puutteellisesti.
5.4 Jos olet jo maksanut tuotteen, saat maksunpalautuksen, kun tuote on saapunut meille ja sen kunto on tarkastettu ja hyväksytty. Maksunpalautus tapahtuu tavallisesti 10 arkipäivän kuluessa palautetun tuotteen vastaanottamisesta. Jos olet valinnut maksamisen laskulla, etkä ole vielä maksanut laskua, tulee sinun asiakkaana ottaa yhteyttä Klarnaan ja pyytää jäädyttämään lasku tai siirtämään eräpäivää eteenpäin.
5.5 Asiakkaana vastaat palautuskustannuksista käyttäessäsi peruutusoikeutta tai avokauppaa.
5.6 Sinä vastaat palautustoimituksen riskistä. Vastuullasi olevaan riskiin sisältyy muun muassa lähetyksesi katoaminen matkalla. Sen vuoksi suosittelemme käyttämään toimitustapaa, jossa lähetystä voidaan seurata, sekä säilyttämään kuitin lähetyksen jättämisestä kuljetettavaksi.
6. Takuu ja reklamaatiot
6.1 Jollei toisin ilmoiteta, on kaikilla tuotteillamme 12 kuukauden takuu. Takuu kattaa ainoastaan valmistusvirheet eikä vikoja, jotka aiheutuvat tuotteeseen kohdistuneesta ulkoisesta voimasta tai varomattomasta käsittelystä.
6.2 Selventäviä esimerkkejä asioista, joita takuu ei kata:
6.3 Huomaa, että takuu ei koske tuotteita, jotka ovat viallisia tai rikkinäisiä toimitettaessa. Sinun tulee tarkastaa tuotteet tällaisten tapausten varalta ja reklamoida niistä 14 päivän kuluessa paketin vastaanottamisesta.
6.4 Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, jos haluat reklamoida tuotteen takuun kattamasta valmistusvirheestä tai jos haluat reklamoida 14 päivän kuluessa tilauspäivästä tuotteesta, joka ei ollut moitteettomassa kunnossa vastaanotettaessa.
6.5 Tarkastamme ja testaamme reklamaatiopalautukset antamasi vikakuvauksen perusteella. Siksi on tärkeää, että kuvaus on mahdollisimman perusteellinen. Jos tuotteessa ei ole vikaa, sinulta voidaan veloittaa maksu kustannustemme kattamiseksi.
6.6 Takuuta ei voi siirtää muulle osapuolelle, vaan se koskee ainoastaan henkilöä, joka on nimetty kuitissa tai laskussa. Takuun vaatiminen edellyttää kuitin kopion tai tilausnumeron esittämistä.
6.7 Ohjeet kuljetusvahinkojen varalle:
7. Henkilötiedot
7.1 Käsittelemme henkilötietoja noudattaen tietosuojakäytäntöämme, joka on osa ehtojamme ja joka näin ollen hyväksytään myös samalla kun tehdään tilaus.
8. Force majeure
8.1 Sellaiset tekijät kuten sota, luonnonkatastrofi, lakko, viranomaispäätös, pandemia, alihankkijoiden estyneet toimitukset, kustannusten nousu sekä vastaavat tapahtumat, joita emme voi hallita, katsotaan force majeure -tapahtumiksi, mikä tarkoittaa, että Barshopen i Stockholm AB vapautuu sopimusvelvoitteidensa täyttämisestä. Tällaisessa tapauksessa kanssasi sovittu kauppa voi purkautua.
9. Riitatilanteet
9.1 Mahdolliset riitatilanteet ratkaistaan ensisijaisesti keskustelemalla asiakaspalvelumme kanssa. Noudatamme Ruotsin kuluttajariitalautakunnan (Allmänna Reklamationsnämnden) suosituksia, ja kehotamme muissa tapauksissa käyttämään Euroopan komission verkkovälitteisen riidanratkaisun välineitä: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
10. Immateriaalioikeudet
10.1 Kaikki tämän verkkosivuston tekstit ja kuvat kuuluvat Barshopen i Stockholm AB:lle, ja niitä suojaavat ruotsalaiset ja kansainväliset tekijänoikeuslait.
11. Ostoehtojen muutokset
11.1 Pidätämme oikeuden tehdä muutoksia ostoehtoihimme.
Barshopen i Stockholm AB – organisaationumero 556855-7523
Tulegatan 2A, 113 58 Stockholm
Tuote on lisätty ostoskoriisi